Sık Sorulan Sorular

Sık Sorulan Sorular

Evet zorunlu. Her kur için 40 saattir. Her öğrenci bulunduğu kurun derslerine % 85 oranında devam etmek zorundadır.

Yoklama alınır. Okula gelmeniz gerekmektedir. O günlerde ayrıca eğitim-öğretim devam ettiği için, öğrenci kaçırdığı derslerden kendisi sorumludur.

Evet alınır.

Hayır yapılmaz. Modüler sistemde yıl boyunca yapılan çalışmalar başarılı olma durumuna büyük oranda etki ettiğinden derse devamlılık son derece önemlidir. Devamsızlık saatlerinde kesinlikle esneme yapılmaz.

Evet, devamsızlık nedeniyle kur tekrarı yapılır.

Hayır. Ancak heyet raporları yabancı diller yüksekokulu tarafından değerlendirmeye alınır devamsızlığa etki edip etmeyeceği ona göre belirlenir.

Raporunuzu, raporun bitimini takip eden 5 işgünü içerisinde YDYO öğrenci işlerine teslim ederek, internet sitesindeki mazeret sınavı duyurusunu beklemeniz gerekmektedir.

Devamsızlıktan kalan öğrenci devamsızlıktan kaldığı kuru tekrar eder. Yılsonu genel sınavına girebilmek için en az B1 ( IDE için B1+) kurunu okumuş olmak gerekmektedir. Bu da, B1 (İDE için B1+) kurunda devamsızlıktan tekrara kalmamış olunmasını gerektirir.

Hayır.

Hayır.

Sınıfı beğenmeme olarak değiştirme gibi bir durum olamaz. Seviye açısından sıkıntı yaşadığınızı düşünüyorsanız ders sorumlusu veya ilgili kur koordinatörünüze durumu anlatmanız gerekmektedir.

Devamsızlık sınırı 40 saatten daha azdır. Yapılmış olan Writing & Speaking Portfolio ve Quizlerin telafisi YDYO yönergesi gereği yapılmaz.

Hayır.

Öğrenciler derslere zamanında gelmekle yükümlüdür. Geç gelen öğrenci derse alınmaz.

Yüksekokul yönergesinde de belirtildiği gibi öğrenciler gerekli ders araç ve gereçlerini derse getirmekle yükümlüdürler.

Devamsızlığın ilan edildiği tarihte yüksekokul öğrenci işlerine dilekçeyle başvurabilirler.

Öğretim dili Türkçe olan ya da öğretim dili Türkçe olmakla birlikte, programında kısmen veya tümüyle yabancı dille okutulan seçmeli derslere yer verilen akademik birimlerin öğrencileri istekleri doğrultusunda hazırlık sınıfına kayıtlarını yaptırabilirler.

Bu öğrenciler, hazırlık sınıfında okumak istediklerini muafiyet sınavından en az 7 gün önce Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü Öğrenci İşlerine dilekçe ile belirtmek ve seviye belirleme sınavına girmek zorundadırlar.

İsteğe bağlı hazırlık sınıflarında öğretim süresi bir akademik yıldır. Bu süre öğrencilerin kayıtlı oldukları programın öğretim süresinden sayılmaz.

Hazırlık sınıfını başarı ile tamamlayanlar veya başarısız olanlar yerleştirildikleri programda öğrenimlerine devam ederler. Ancak başarısız olan öğrenciler kısmen veya yabancı dille okutulan seçmeli dersleri alamazlar; yalnızca Türkçe olarak verilen seçmeli dersleri alabilirler.

İsteğe bağlı hazırlık okuyup hazırlık sınıfını başarı ile tamamlayanlar programlarındaki zorunlu YDL derslerinden muaf olurlar.

Zorunlu hazırlık sınıflarında öğretim süresi bir akademik yıldır. Bu süre öğrencilerin kayıtlı oldukları programın öğretim süresinden düşmez.

Zorunlu hazırlık sınıfında başarılı olanlar kayıt yaptırdıkları programda eğitimlerine devam ederler. Zorunlu hazırlık sınıfına devam edip yılsonu itibariyle başarısız olan öğrenciler için aşağıdaki esaslar uygulanır:

(a) Zorunlu hazırlık sınıfı ikinci yarıyılını A2 ile tamamlamış olup yılsonu genel sınavına girmeye hak kazanamamış ve başarısız olmuş öğrenciler talepleri doğrultusunda kalan kuru yaz okulunda tamamlayıp, yaz okulu sonundaki genel sınav ile hazırlık sınıfında başarılı olabilirler.
(b) Zorunlu hazırlık sınıfı yılsonu genel sınavını almış olup başarısız olanlar, takip eden akademik yılın başında uygulanacak seviye belirleme ve muafiyet sınavına girebilirler. Bu muafiyet sınavında da başarısız olurlar ise talepleri doğrultusunda hazırlık sınıfına devam edebilirler. Bu öğrenciler, hazırlık sınıfına devam edip etmeyeceklerini muafiyet sınav sonucu ilanını takip eden beş iş günü içerisinde Yüksekokul Müdürlüğü Öğrenci İşleri'ne dilekçe ile başvurarak belirtmek zorundadırlar.
(c) Öğrenciler, yabancı dil bilgisini kendi imkânlarıyla geliştirerek de güz yarıyılı başlangıcı ve sonundaki muafiyet sınavlarına girebilirler.
(ç) Zorunlu Hazırlık sınıfında devam şartını yerine getirmesine rağmen başarısız olmuş öğrencilerin talebi üzerine, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından, başka bir üniversitede veya Karabük Üniversitesi’nde öğretim dili Türkçe olan eşdeğer bir programa, eşdeğer programın bulunmaması halinde, yakın programlardan birine yerleştirilirler. Ancak bunun için öğrencinin üniversiteye kayıt yaptırdığı yıl aldığı giriş puanının, yerleştirileceği programa kayıt yaptırmak için aranan taban puanından düşük olmaması gerekir.

İkinci yılsonunda da başarısız olan öğrencilerin programlarından ilişikleri kesilir ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından, başka bir üniversitede veya Karabük Üniversitesi’nde öğretim dili Türkçe olan eşdeğer bir programa, eşdeğer programın bulunmaması halinde, yakın programlardan birine yerleştirilirler. Ancak bunun için öğrencinin Üniversiteye kayıt yaptırdığı yıl aldığı giriş puanının, yerleştirileceği programa kayıt yaptırmak için aranan taban puanından düşük olmaması gerekir.

KBU Yabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık Programı’nda sınıflar akademik yılın başında dört seviyeye ayrılmaktadır. Avrupa Ortak Ölçüt Çerçevesi’ ne dayanarak oluşturulan bu seviyeler şunlardır: B1+ Seviyesi (orta-üstü), B1 Seviyesi (orta), A2 Seviyesi (orta-altı) ve A1 Seviyesi (başlangıç). Öğrenciler, ilk dönemin başında girdikleri Seviye Belirleme Sınavı’nın sonuçlarına göre bu seviyelerden birisine yerleştirilir. Öğrenciler, her biri 9 haftadan oluşmak üzere, bir akademik yıl içerisinde 3 seviye tamamlayabilirler. Seviye içi çalışmaları belirlenen not ortalamasının (65/100) altında kalan ve/veya o seviyedeki devamsızlık sınırını (%15) aşan öğrenciler seviyeyi tekrar ederler.

A1 SEVİYESİ TANIMI: Öğrencilerin İngilizceyle tanışıklıkları ya çok azdır ya da yoktur. Az sayıda gündelik ifadeyi anlayabilir, karşılığında kısıtlı sözcük ve kalıpları kullanabilirler. Okuma esnasında bazı temel yapı ve sözcüğün varlığını teşhis edebilirler. Yazma konusunda ise birkaç yapısal kalıbı kullanabilecek düzeydedirler ancak bu kalıpları daha incelikli kullanamazlar.

A2 SEVİYESİ TANIMI: Programa bu seviyede başlayan öğrenciler çok temel diyalogları anlayabilir ve karşılık verebilirler. Gündelik İngilizcedeki pek çok basit kalıbı anlar durumdadırlar. Yapı ve sözcük hatası yapsalar dahi anlaşılabilir soru ve cevap üretme becerileri vardır. Sadeleştirilmiş okuma parçalarını takip edebilir ve pek çok yapısal farklılığı ayırt edebilirler. Her zaman doğru cümleler kuramasalar da belli bir konuda, gerekli biçimlerin kısmen farkında olarak basit ancak bağıntılı cümleler yazabilirler.

B1 SEVİYESİ TANIMI: Bu seviyedeki öğrenciler başlangıçta, çok detaylı olmamakla beraber İngilizce temel diyalog akışının özünü anlar durumdadırlar. Gündelik konulardan yola çıkarak sorular sorup diyalog başlatma becerileri vardır ve biraz yardım almak kaydıyla pek çok gündelik sosyal ve pratik işlevi (alışveriş yapmak, doktora gitmek gibi) yerine getirebilirler. Yarı özgün okuma parçalarının özünü anlama düzeyleri tatmin edicidir, fakat detaylar, nadir rastlanan sözcükler ve bazı karmaşık yapılar konusunda desteğe ihtiyaç duyarlar. Uygun biçimde organize edemeseler dahi kısa paragraflar yazabilirler; genellikle tutarlılık ve bütünlük sağlama konusunda problem yaşarlar. Ders dışı konularda (hikâye anlatma, kişisel mektuplar, fikir belirtme ve açıklama gibi) çok sayıda basit yapıyı ve bazı karmaşık yapıları kullanabilirler. Fakat karmaşık yapılardan kimilerini kullanmakta zorluk çektiklerinden genellikle akademik paragraf ve kompozisyon yazımında problemler görülür.

B1+ SEVİYESİ TANIMI: Bir diyaloğu başlatabilir ve bu diyaloğu aktif olarak sürdürebilirler. Gündelik hayata dair işleri kolaylıkla halledebilecek düzeydedirler ve yeni durumlarla (bir alışveriş sırasında durumun beklentilere uygun ilerlememesi gibi) dili kullanarak rahatça baş edebilirler. Okuma parçalarının ana fikrini ve detayların çoğunu anlayabilirler ancak bazı ince noktalar ve akademik sözcükler için yardıma ihtiyaç duyarlar. Akademik içeriğe sahip olmayan metinlerin çoğunu anlayabilir, çeşitli yazı türlerini ayırt edebilirler. Paragraf yazma becerileri vardır, ancak bir paragrafın ana hatlarını çıkarmayı ve paragrafı doğru şekilde organize etmeyi öğrenmeleri gerekir. Uzmanlık gerektirmeyen pek çok konuda ( hikâye anlatma, kişisel mektuplar, fikir belirtme ve açıklama gibi) çeşitli yapıları kullanabilirler. Fakat daha karmaşık yapılardan kimilerini kullanmakta zorluk çektiklerinden genellikle akademik paragraf ve kompozisyon yazımında problemler görülür.

Daha Fazla Bilgi için İletişim Bilgileri:
Pelin A. GÖSTERİT
Oda: 124-B
Ofis Saatleri: Pazartesi-Salı 15:15-17:15
Telefon: 03704331559 - 1095
E-posta: pelinangingosterit@karabuk.edu.tr